Η άλως είναι αυτό που αποκαλούμε φωτοστέφανο και χρησιμοποιείται από την αγιογραφία για να υποδηλώσει την ιερότητα του απεικονιζόμενου προσώπου. Οι καλλιτέχνες όμως της ελληνικής street-art το χρησιμοποιούν με πολλούς διαφορετικούς τρόπους και συχνότερα απ' ότι αρχικά πίστευα.
Στο τελευταίο σημείο της πόλης που θα περίμενες να συναντήσεις τοιχογραφία με βυζαντινή τεχνοτροπία είναι σίγουρα τα στενά γύρω από την πλατεία Κουμουνδούρου. Ο Στέλιος Φαϊτάκης υιοθετεί πολλούς από τους βασικούς κανόνες της αγιογραφίας, κυρίως όμως αυτούς που αφορούν την τεχνική της αφού η θεματολογία του δεν είναι θρησκευτική αλλά ελεύθερη γεμάτη συμβολισμούς και αλληγορίες.
Ένα - δύο στενά από το προηγούμενο έργο, θα ανακαλύψουμε πάνω σε μια πόρτα το πρόσωπο αυτό που μοιάζει να ξεπήδησε από Γιαπωνέζικο κόμικ. Το πρόσωπο της "Λορίς" είναι ζωγραφισμένο με πινέλο και είναι η ηρωίδα της Κερκυραίας Σιμόνη Φοντάνα, η οποία ζει και δραστηριοποιείται κυρίως στη Θεσσαλονίκη.
Το χρυσό χρώμα, το φωτοστέφανο αλλά και βυζαντινές γραμματοσειρές είναι
τα στοιχεία της αγιογραφίας που επιλέγει συχνά η Σιμόνη όταν
απεικονίζει - ανφάς συνήθως - την αγαπημένη της αυτή φιγούρα.
Τα κορίτσια του Sonke (Αλέκου Σκουταριώτη) άρχισαν να αποκτούν χρώμα όπως το συγκεκριμένο που βρίσκεται στην ίδια πάλι περιοχή με τα άλλα δύο, αναρτημένο ψηλά σε μία πολυκατοικία. Ένα
φωτεινό περίγραμμα γύρω από την φιγούρα, μετατρέπεται σε φωτοστέφανο
στην περιοχή του κεφαλιού. Τα σταυρωμένα χέρια της υποδηλώνουν προσμονή
και καρτερικότητα ενώ η μελαγχολία που αποπνέει το γερμένο κεφάλι
υποχωρεί σε σχέση με άλλα έργα του.
Κρατάει άρτο από τον οποίο ρέει οίνος. Ο δίκαιος Μελχισεδέκ ήταν ένα βιβλικό πρόσωπο που συγκέντρωσε αρκετά χαρακτηριστικά του Ιησού. Η σύλληψή του ήταν άμωμος (σύμφωνα με τον Ενώχ), υπήρξε ταυτόχρονα ιερέας και βασιλέας (της μετέπειτα Ιερουσαλήμ) και ευλόγησε τον άρτο και τον οίνο στο όνομα "του Θεού του Υψίστου". Αυτά και μερικά ακόμα χαρακτηριστικά του "βασιλιά της δικαιοσύνης" δημιούργησαν μία "προτύπωση" του Χριστού και οδήγησαν σε σχετική αίρεση τον 2ο μ.Χ. αιώνα με επίκεντρο τον πολύ ενδιαφέροντα αυτόν άγιο του Fikos (Αντώνη Φίκου).
Στο τελευταίο σημείο της πόλης που θα περίμενες να συναντήσεις τοιχογραφία με βυζαντινή τεχνοτροπία είναι σίγουρα τα στενά γύρω από την πλατεία Κουμουνδούρου. Ο Στέλιος Φαϊτάκης υιοθετεί πολλούς από τους βασικούς κανόνες της αγιογραφίας, κυρίως όμως αυτούς που αφορούν την τεχνική της αφού η θεματολογία του δεν είναι θρησκευτική αλλά ελεύθερη γεμάτη συμβολισμούς και αλληγορίες.
Φαϊτάκης Στέλιος: κοντά στην πλατεία Κουμουνδούρου |
Simoni Fontana: Η "Λορίς" κάπου στου Ψειρή |
Sonke (Αλέκος Σκουταριώτης): Κορίτσι, πιθανότατα σε καμβά |
Κρατάει άρτο από τον οποίο ρέει οίνος. Ο δίκαιος Μελχισεδέκ ήταν ένα βιβλικό πρόσωπο που συγκέντρωσε αρκετά χαρακτηριστικά του Ιησού. Η σύλληψή του ήταν άμωμος (σύμφωνα με τον Ενώχ), υπήρξε ταυτόχρονα ιερέας και βασιλέας (της μετέπειτα Ιερουσαλήμ) και ευλόγησε τον άρτο και τον οίνο στο όνομα "του Θεού του Υψίστου". Αυτά και μερικά ακόμα χαρακτηριστικά του "βασιλιά της δικαιοσύνης" δημιούργησαν μία "προτύπωση" του Χριστού και οδήγησαν σε σχετική αίρεση τον 2ο μ.Χ. αιώνα με επίκεντρο τον πολύ ενδιαφέροντα αυτόν άγιο του Fikos (Αντώνη Φίκου).
Fikos: Righteous Melchizedek |
Bleeps.gr: 40+ χρόνια χρεοκρατία |
Zamie: "Umbra of guilty" ο τίτλος του έργου |
Η Joad (Ιωάννα Τσώνη) ασχολείται με την stret-art μεταξύ των πολλών και ενδιαφερόντων σπουδών και δραστηριοτήτων της. Το μόνο που φορά το μελαχρινό κορίτσι της Joad είναι ένα φωτοστέφανο που την περιβάλει με αγνότητα. Τα μαλλιά της ενώ στο πλάι τελειώνουν σε περίτεχνα σχέδια, στο κέντρο "τρέχουν" ευθείες κάθετες γραμμές προσθέτοντας μελαγχολία στο έργο.
Joad (Ιωάννα Τσώνη): Γυναικεία μορφή |
Mira ZeroDreams: day of the dead |
Flets-Steep Crew birds (Αρτα) |
Μαγγανεία είναι η μαγεία αυτή που χρησιμοποιείται για κακό σκοπό. "Μαγγανείες" λέγετε ο 4ος δίσκος του Γιάννη Χαρούλη που κυκλοφόρησε το 2012. Τα πρώτα βήματα του γνωστού καλλιτέχνη οποία έγιναν μέσα στα πανηγύρια της Κρήτης και την παράδοση. Οι στίχοι του Θ. Παπακωσταντίνου στο τραγούδι "Άγιοι" θα μπορούσαν να περιγράφουν και τους Αγίους της street-art που παρουσιάσαμε:
Σα να μην γεννήθηκαν ποτέ,
σα να 'ταν ένα ψέμα
άνθρωποι που δώσαν την χαρά,
που 'φτασε και σε μένα.
Άγιοι που δεν θα γιορταστούν
γιατί δεν θα τους βρουν
ημέρα που ταιριάζει.
Καλό 2015 και με περισσότερους αγίους ανάμεσά μας.
ΥΓ: το μπλοκ έκλεισε τον πρώτο (νηπιακό του) χρόνο και αξίζει να θυμηθούμε την πρώτη ανάρτηση που αφορούσε πάλι έναν άγιο του δρόμου, τον Άδειο Βασίλη.
Πολύ ωραίες δουλειές-έργα και θαυμάσιες φωτογραφίες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε τις γνώσεις που μοιράζεσαι έχω μάθει πολλά για τα γκράφιτι και τους καλλιτεχνες που τα φτιάχνουν.
Την χάρηκα την ανάρτηση.
Καλή Χρονιά να έχεις.
Καλή χρονιά Ελευθερία, είναι πάντα ενθαρυντικά τα σχόλιά σου. Να συνεχίσεις να μας χαρίζεις πάντα υπέροχες φωτογραφίες από τον κήπο του μπλοκ σου!
ΔιαγραφήΣυγχαρητήρια για την πολύ όμορφη και κατατοπιστική ανάλυση
ΑπάντησηΔιαγραφήΣ' ευχαριστώ πολύ!
ΔιαγραφήPlay online slot machines for fun | JamBase
ΑπάντησηΔιαγραφήPlay a classic casino slot 부산광역 출장샵 machine online, 구리 출장안마 including casino 포천 출장안마 slots, jackpot slots and progressives. 인천광역 출장안마 The rules, games and 성남 출장마사지 payouts:.